Arla Cultura A38

A38 skifter navn til Arla Cultura A38

 

Arla’s velkendte serie af syrnede mælkeprodukter, der har prydet danskernes morgenborde siden 1938 under navnet A38, gennemgår nu en forandring. Produktserien vil nu blive kendt som Arla Cultura A38, med et opdateret navn og nyt udseende. Den gode nyhed er, at selvom emballagen ændrer sig, vil indholdet forblive det samme, og Arla Cultura A38 vil stadig være syrnet med den velkendte bakteriekultur Acidophilus, der giver produktet dets karakteristiske syrlige smag.

 

Det bliver lettere for forbrugerne

Formålet med denne ændring er at forenkle Arla’s produktlinjer, så det bliver lettere for forbrugerne at finde syrnede mælkeprodukter med den særlige friske smag og let perlende konsistens, som kommer fra mælkesyrebakterierne. Produkterne fra både Arla Cultura og den tidligere A38-serie vil nu blive samlet under det samme mærke, Arla Cultura.

 

For dem, der er vant til at nyde A38 til morgenmad med müsli, nødder, frisk frugt eller bruge det i bagværk og dressinger, vil Arla Cultura A38 fortsat være en ideel følgesvend på morgenbordet.

 

Som følge af denne ændring vil Arla A38 som et selvstændigt brand forsvinde fra hylderne. Eksempelvis vil Arla A38 Naturel 1,5%, Arla A38 Naturel økologisk 0,4%, Arla A38 Naturel økologisk 3,5% og Arla A38 Mild hindbær 0,4% nu blive en del af Arla Cultura.

 

Arla A38 Tykmælk og Ymer vil derimod overgå til Arla ØKO, hvor de fremover vil kunne findes som Arla ØKO tykmælk og Arla ØKO Ymer. Dette er en del af Arla’s bestræbelser på at tilbyde produkter, der opfylder forbrugernes præferencer og gør det nemt at vælge syrnede mælkeprodukter af en relativ høj kvalitet fra Arla.

 

LÆS OGSÅ:

Bryder med fødevareindustriens kodeks for reklame for usunde fødevarer til børn

Arla satser stort på drikkemåltider med Protein Food to Go