Mail fungerer endnu
En del restauranter i Aarhus har ikke online booking. Det er et bevidst valg fra deres side. Der skal man ringe eller sende en mail om et bord. De fleste af dem, som bruger den model, gør det på grund af, de mener, man som gæst får en bedre og mere personlig service. Her spørges ind til menu, hvor man vil sidde henne og så videre. Pudsigt nok, så er det ikke “kun” de mindre og/eller de bedste restauranter, som sværger til den model.
Husk at afbestille din booking, hvis du er forhindret
Nuvel. Det er nemt at booke et bord online. Om det er nemheden, der gør, at en del “glemmer” eller ikke møder op til en given bordreservation, vides ikke. Men ikke desto mindre så sker det dagligt på de aarhusianske restauranter, at gæster udebliver fra en bordreservation. Det koster selvsagt restauranten penge, da de måske har sagt nej til gæster eller kaldt mere personale på arbejde. Det er dårlig stil, og den kan løses med, at man betaler et depositum, når man booker bord, men den slags er ikke rigtig slået an i Aarhus. Endnu kan man gætte på.